maandag 29 oktober 2007

Madrid



Ik heb het weer maar even gecheckt: 19 graden met een grauw grijs wolkje. Gelukkig zonder regendruppels. Oke, het is geen tropische temperatuur, maar dan had ik wel een reis naar Aruba of een ander zonnig oord geboekt.

Nee, het wordt Madrid. Vanaf woensdag breng ik samen met vriendin Irene aan vijfdaags bezoek aan de Spaanse hoofdstad. Dit wordt mijn eerste bezoek aan Spanje - in mijn jeugd brachten mijn ouders de vakantie liever door in Frankrijk en Oostenrijk en zelf geef ik de voorkeur aan Italie en Amerika dan, mits ik over voldoende budget en tijd beschik om er naartoe te gaan. -, dus een beetje spannend is het wel.

Onze vijfdaagse wordt gelukkig geen volgeplande trip met een dagschema dat van tien uur 's morgens tot in de late uurtjes de route uitstippeld.
Nee, wij pakken het anders aan.
Tuurlijk, er zijn wat musea die moeten worden bezocht en chillen in het park met de roeibootjes en de sangria zal ook zeker op het programma staan, maar er zijn geen regels aan verbonden.

Wat de bedoeling is? Heerlijk bijkomen, cultuur snuiven, taalkundige vaardigheden benutten en genieten in deze prachtige stad met de “MadrileƱos”.
En dat moet wel lukken.


Geen opmerkingen: